In Fact

Det är fascinerande hur livet kan ändras så mycket på så kort tid som det ibland gör. Hur humöret kan gå från en extrem till en annan och hur det kan kännas som att hela personligheten förändras som i ett trollslag. Allt är i ständig förändring, det är den enda förklaring jag kan komma på. Jag påminns ständigt om hur svårt vi har att skilja på säkerhet, tro och åsikter. Går de att separera, eller är objektivitet endast något som fungerar i begränsade former, liksom fysikens regler och lagar? Ständigt när jag läser om andras syn på livet tänker jag på hur lätt det är att se det som sanningar, att applicera det vi tror är kunskap på våra egna liv och hoppas på ett lyckat utfall. Inte för att det är fel att göra det, ibland kan det säkert fungera, om än i måttlig grad, och det verkar vara något som vi alla gör. Men att det är så svårt att skilja på vad vi tycker, tror och vet, det är bra svårt att komma ifrån. Och ibland kan det vara svårt att leva med.

Livsvisdom, visst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback