Länge sedan nu

Halva lovet har gått, och jag har verkligen vilat. Fast jag är ändå trött hela tiden, antagligen på grund av de vidrigt stora antibiotikakapslarna doktorn tvingade på mig och syrran förra veckan. De verkar men jag blir så otroligt trött av dem att jag inte orkar göra annat än sitta framför tv:n och titta på... tennis. Det är väl ungefär den enda sport jag aldrig har gillat men nu har jag helt plötsligt börjat följa Dubai-turneringen via Eurosport och sitter i timmar och tittar. Helt klart skumt, medicinen verkar kanske inte bara på bakterier utan också på hjärnceller, för även om det är helt okej att titta på en match eller två är det inte normalt att följa alla matcher, även när man tycker att de är urtrista.

Idag har jag i alla fall lite mer ork så jag fick någon sorts hyper-ryck och dammsög hela nedervåningen, diskade och lagade mat (för första gången på... länge). Så nu känner jag mig så där stroppigt självgod, speciellt efter att ha tvingat i mig min absoluta ofavoriträtt i form av kidneybönor i en vegetarisk salsa. Hur kan något med organ i namnet vara vegetariskt? Det är ju minst lika knäppt som de vegetariska köttbullarna som skolan brukar servera, och lika oätligt.

Hur kommer det sig att jag bara skriver i bloggen på mina hemma-duktiga dagar? Ännu ett av världens olösta mysterier antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback