20 Februari

Fredag 09.02.20

Det här kommer att bli ett lite stressat inlägg eftersom jag fortfarande inte har packat eller duschat. Och jag åker till Uppsala imorgon bitti. Anledningen till att inget har blivit av är att jag hamnade på en konsert i kyrkan. Eller ja, jag snarare mutades dit med hjälp av bilkörning... Så nu har jag kört själv för första gången, och postat min grundhandling så att jag snart borde få körkortet i min hand.

Klassisk musik kan vara riktigt bra, men inte en fredagskväll i en kall kyrka när man är trött. Och inte när det visar sig att kompositören av ett riktigt bra verk är en riktig stropp. Turligt nog var det han som blev utan blomma, eftersom det blivit en brist i kommunikationen någonstans längs med vägen. Solisten och dirigenten, som bägge var väldigt trevliga, fick däremot var sin bukett av mig. Det kanske är karma inblandat?

Klockringningen fick jag också stå för till min stora skräck, men det gick bra. Och så lyckades jag träffa min mors gamla skolkamrat som jag skrivit julkort till i åratal men aldrig träffat. Förutom då jag var för liten för att minnas det. Ingen av dem visste att den andra skulle vara där och de har inte setts på många år, så det var intressant att skåda.

Det här blir inte bra när jag måste stressa mig igenom det. Förutom konserten och diverse packningslistor har jag nog bara sett på skidåkning, både utför och platt, och promenerat. Det var dagens aktiviteter. Men nu ska jag dra mig och se om jag kan få något mer gjort så att jag slipper springa runt i gryningen imorgon och stressa fram ett magsår i kylan (som för övrigt vägrar ge med sig som det verkar).

mp3: Haffner Symfonin - Wolfgang Amadeus Mozart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback