24 Februari

Tisdag 09.02.24

Allting är relativt. Det är en regel jag tror stenhårt på, vilket är rätt skönt eftersom det betyder att inget är definitivt. Å andra sidan kan det skapa en del existensiella tvivel... Poängen är väl den att jag funderade över alla gånger jag tyckt att jag inte gjort något av min dag. Jämför man de gångerna med idag kan man säga att jag var väldigt verksam alla de gångerna. Idag har jag nämligen sovit, sovit och sovit lite till. Jag vaknade vid niotiden av att telefonen ringde och steg upp, men hann bara ta några steg innan jag insåg att pappa måste vara hemma då han svarade. Så jag gick tillbaka till sängen och steg sedan inte upp igen förrän klockan var över fem. Normalt sett har jag dåligt samvete när jag gör sånt, vilket antagligen är anledningen till att det nästan aldrig sker eftersom jag bara klarar någon timme innan samvetet (eller kanske ska vi kalla det vid dess rätta namn: duktig-flicka-ångesten) drar upp mig.

Jag behövde sova, och jag är glad att jag gjorde det. Halsen gör inte alls lika ont längre och tårarna börjar inte längre rinna varje gång jag andas in eller sväljer. Livet är lite lättare, även om halsen är tjock av slem (äckligt men sant, och antagligen en av anledningarna till att den inte längre gör lika ont, slemmet fungerar väl som kombinerat glidmedel och salva). Kroppen blir dock väldigt svag av att inte få i sig föda eller dryck, och det är lite jobbigt. Jag funderade över det när jag väl steg upp, hela jag kändes för lång och stor (och nu är jag egentligen varken särskilt lång eller stor, men allt är som sagt relativt) när jag började gå för att skölja av ansiktet. När jag väl såg mig själv i spegeln tyckte jag dock att jag såg väldigt liten ut. Det är underligt hur saker och ting kan fungera och tolkas på så olika sätt. Synen och känslan var inte riktigt överens kort sagt.

Soffan kallade på mig så jag har tillbringat större delen av eftermiddagen och kvällen framför tecknade serier på Disney Channel (och givetvis Simpsons, även om det mestadels blivit något jag ser om jag inte orkar hitta på något att göra, som idag det vill säga). Jag kan inte sluta tänka på alla dessa projekt och om jag får komma iväg. Jag hoppas att allt kommer att fungera.

Dagens nyhet verkar ha varit att kronprinsessans förlovning har eklaterats (vilket är rätt fint, det är skönt att allt det officiella äntligen är avklarat och de fått alla dessa godkännanden så att de äntligen kan få gå vidare). Sen har jag kommit på att det finns en stor fördel med att vara förkyld idag, man slipper förklara varför man inte vill ha en semla. Jag har aldrig gillat dem, inte så länge de har mandelmassa i sig. Allt liknande marsipan eller mandelmassa undviker jag helst, även om jag gillar att äta mandlar (i dess originalform). Alltså är jag tydligen osvensk av mig. Men det kan jag stå ut med. Faktum är att det känns rätt kul.

mp3: I See Dead People in Boats - Hans Zimmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback