Steelers

Jag råkade hamna framför Superbowl igår natt. Sport intresserar mig nästan alltid om jag inte kan hitta något roligare att se på, jag har alltid tyckt att det är lite som med kriminalserier, man försöker lista ut resultatet med hjälp av ledtrådarna som blir fler och fler ju närmare slutet man kommer. I alla fall försökte jag mig därför, min vana trogen, på att förstå hur amerikansk fotboll fungerar. Det gick inget vidare. Att det har med yards att göra insåg jag, men i övrigt var jag hyfsat borta.

En sak tyckte jag dock att man såg rätt snabbt, att Pittsburgh Steelers var smidigare och i bättre form än Arizona Cardinals. Tydligen blev det dock en jämn match som avgjordes i sista stund till fördel för Steelers, efter att Cardinals lett ett längre tag. Alltså verkar jag inte ha så där särdeles bra koll på vad det innebär att vara i bra form när det kommer till amerikansk fotboll.

Ett projekt inför framtiden blir att lära sig om hur amerikansk fotboll går till, jag gillar inte att inte förstå saker och ting. Dessutom var det en fantastisk stämning, även om jag inte riktigt vet huruvida Springsteen passar som halvtidsshow. Eller hur de lyckas få ut folk från planen så fort efter pausen så att matchen kan återupptas. Fascinerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback