29 Januari

Torsdag 09.01.29
Inom kort kommer jag att ligga på soffan, alternativt min säng, helt bortkopplad från världen. Alla ansökningsformulär är ivägskickade, de på tyska i närmast oförståeligt skick eftersom jag helt enkelt inte hunnit med allt jag borde. Jag lider av en lättad ångestkänsla. Ångestdelen härstammar från att jag hatar, avskyr och plågas av tanken på att jag skickat iväg dåligt skrivna papper. Lättnaden från att jag har skickat iväg det och det borde komma fram i tid.
Jag slapp undan rotandet i mitt liv och sköt upp spruttagningen på grund av den fruktansvärda förkylning som vällde in över mig igår med massiv huvudvärk och feberkänningar som slog ner på mig likt en gigantisk våg. Jag har fortfarande inte lyckats ta mig ovanför ytan men jag mår ändå bra. Nu ska jag bara lugna ner perfektionisten i mig som våndas över papperna, vilket gör mig påmind om att jag medverkat i ett enormt resursslöseri. Låt mig räkna: 2 * (7+1+1+1+1+1+1) + 2 * (7+1+2+2+1+2+1) +1 + 2 + 1 + 2 + 1 = 65 pappersark, plus ett kuvert med foton... Det här känns illa.
Tiderna är satta och nu måste jag ta reda på om jag ska åka ner i slutet av månaden. Innan dess är det mötet om två veckor... vilket kommer att bli lite jobbigt med tanke på vad som väntar veckan efter. Men det löser sig.
Nu måste jag ge upp det här innan ögonlocken faller ner för gott. Ser i kors har redan gjort hela dagen så det tecknet är långt passerat. Ändå hann jag med disken mitt i allt översättande, så jag har gjort något annat än att sitta vid datorn hela dagen.

mp3: Down by the corner - Creedence Clearwater Revival

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback