31 Januari

Lördag 09.01.31

Har jag gjort något alls idag? Tveksamt. Om det inte räknas att jag har studerat min bokhög som tynger ned skrivbordet och slagit foten i de otroligt kompakta bokkassar som tar upp större delen av min golvyta för närvarande. Man kan älska för mycket. Inte ens skidåkningen roade mig, inte för att den har gjort det på ett bra tag men ändå. Ibland behöver man förströelse och då ska de gamla beprövade metoderna fungera.

Anledningen till min passiva dag är antagligen att 1) jag skulle vilja knarka Zyx Citronhalstabletter och 2) hjärnan är fylld av idéer, drömmar och tankar som påbörjades efter att jag snubblade in på en dokumentär om turkisk musik igår natt. Nu ska jag återgå till min (o)vana att skriva en mängd listor, annars kommer jag att drunka i mina funderingar.

Det är lustigt att när jag klagar över hur kallt det varit att vara ute (och då brukar det vara närmare 10-15 minusgrader) är jag känslig men när det dyker upp efter en bandymatch (då det var 5 minusgrader) är det plötsligt helt logiskt... Min känsla för logik stämmer tydligen inte så bra överens med resten av omgivningens. Nu är visst taekwondo dagen över och de börjar tala engelska i helgen. Vad skönt att hon har en så bra vän, idag kan inget göra ner mig! Moi är oövervinnerlig, lycklig och fylld av glädje! Men mitt rum ser ut som om en orkan dragit förbi under natten... Organiserat kaos är rätt underbart när det är ens eget.

mp3: Son of a Preacher Man - Dusty Springfield

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback