Hitchcock var en ignorant anti-empat

Tio timmar senare har jag fortfarande svårt för fåglar. Tur för dem att de insåg att jag inte är att leka med när jag är förbannad och slutligen flög sin kos bara jag ställde mig på den rangliga kontorsstolen, sträckte mig så högt jag kunde upp mot takfönstret, höll undan värmeskyddet och knackade på det iskalla glaset samtidigt som jag skrek så gällt och argt jag bara kunde. Att de sedan kom tillbaka var femte minut och jag höll på att ramla och slå huvudet i datorskärmen varannan gång spelar mindre roll. Jag slapp i alla fall springa ut barfota i träskorna i snöfallet och ta mig runt halva huset för att bli av med dem.

Kråkan jag upptäckte första gången kommer att jaga mig i mina mardrömmar. Jag har aldrig sett en så stor kråka i mitt liv, trots att det var på håll. Inte ens tärnorna som attackerade folk på stranden under skolutflykterna varje vårsommar var så stora. Skrämmande.

Bra filmer, hemsk behandling av skådespelare. Den som fäster fåglar vid mig kommer att plågas i resten av sitt liv. Och i hur många till han eller hon än planerar att genomleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback