In spri

Beroendeframkallande är ordet. Det är lätt att lita för mycket på yttre företeelser när man känner att det egna inte är stabilt nog. Att lita till andra för inspiration fungerar egentligen rätt bra eftersom det finns så mycket att ta av, med tillgång till internet uppenbarar sig en kavalkad av inspirationsmedel. Konstverk av olika slag, i olika stilar och gjorda av konstnärer med varierande teknisk skicklighet. De mest inspirerande verken är inte sällan de som är mest operfekta av dem alla, de som inte passar in utan tvingar fram tankarna och kräver att få frågan besvarad: vad är det som gör mig fel?!

Att förlita sig på skribenter är svårare, deras texter känns så mycket mer personliga och därmed svårare att vara i fas med. Men så har orden alltid varit mitt främsta uttrycksmedel, det är först mycket senare som bilderna kom in i medvetandet på konstfulla sätt. Ännu senare kom rörelserna och ljuden. Nu kan jag ibland ha stunder då jag ser allt sammansmält i en fantastisk sinnesorgasm värdig ett liv. Jag flyger för mycket just nu, tankarna sätter samman orden till något oigenkännligt som inte känns som jag längre. Jag har svårt att acceptera det, men jag är inspirerad. Mina fingrar spelar inte längre efter medvetandets välkända manual. Konkret vetenskapligt jordnära eller svårgreppbart flyende ordblomning, allt beror på sammanhanget. När sammanhang saknas klipps de sista kedjorna och orden flyr i alla riktningar. En dag är jag mittemellan. Idag är jag allt över och allt under. Allt utom allt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Det är ingen panik (:

jag fastnar ofta för låttexter. Är inte låttexten bra, så kan jag inte lyssna vidare på låten.



Jag har redan testat bungy jump, och det var en helt obeskrivlig känsla. Jag älskade det och ville bara upp igen så fort jag hade landat. Helt underbart <3



Ja, jag hoppas också att jag kommer att hitta inspiration i Italien. Det ska verkligen bli guld att åka bort ett tag (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback