Nedför varje kind

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Förbannad vare jorden och alla som lever på den! Vi har ett uttryck för att vara deprimerad över världen, Weltschmerz, men kan inte komma på ett för när man är totalt förbannad på allt och alla, vare sig de har gjort något eller ej. Jag orkar inte fundera på vad jag säger, vad jag försöker låta bli att säga eller något alls just nu. Fingrarna får hamra på tangenterna som att de vore bölder som ska tryckas tillbaka in i jordens inre med all tillgänglig kraft, jag bryr mig inte. Varför måste det vara så svårt att vara vuxen? För andra att inse att man kan göra sina egna val även om man inte är hundranio? Jag är trött på att bli bestulen på mina tankar och idéer. Trött på att alltid förväntas göra det mest logiska och effektiva, som att inget skulle kunna bli mer än summan av ingredienserna. Konformism är bra mycket jävligare och slugare än man tror och öppenheten i samhället kan slänga sig i väggen, det är lätt att acceptera saker på ytan, det inser varje barnunge. Hur skulle de annars kunna få sin vilja fram?

Jag vill inte vara den som står och kritiserar andras val, som aldrig verkar bli mer än en snabbt bortbleknande schablonbild av en människa. Det finns så mycket fantastiskt i allas liv och historier men ingen verkar se det. När slutade vi se varandra? Varför vaktar vi girigt våra historier för att sedan spy ut dem i en paralyserande svada av sorgsenhet och besvikelse? Varför kan vi inte se det vi blev istället för det vi aldrig fick bli?

Det är inte kärlek. Det är besatthet, så destruktivt förgörande att den genomsyrar varje blodådra för att sedan explodera i ett blodbad av aldrig skådat slag. Vi älskar inte oss själva, vi låter bara förnöjsamheten parasitera i våra celler tills dess vi själva tror på det som aldrig funnits.

Jag vill få vara vuxen, jag vill leva fri. Frihet är inte att vara utan ansvar, det är att tillåtas ta ansvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback