Wicked Lizzy

Jag är besviket imponerad. Jane Austen indoktrinerad som jag är har jag sett åtskilliga varianter av Stolthet och fördom, läst boken och levt med historien i många år nu. Givetvis blev jag skeptisk när jag läste om serien Lost in Austen men se den, det var jag tvungen att göra. Nu har det sista avsnittet sänts och jag finner mig själv... oförmögen att hitta rätt ord för att beskriva mina känslor. Den var väl genomarbetad och mycket mer mångsidig än originalet, karaktärer som jag alltid har velat att man utvecklade mer ges mer plats och visar att det inte finns någon som är så enkel att förstå som man kanske skulle önska och tro.

Jag är besviken på mig själv. Efter att i åratal ha glatt mig åt hur Elizabeth fick mr Darcy upptäcker jag att jag sitter och sörjer att Amanda inte valde Wickham istället... Är jag verkligen en sån traditionsbunden romantiker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback