5 Mars

Torsdag 09.03.05

Just idag har jag inte mycket tid att skriva. Att sitta vid datorn (dvs att inte packa) stressar mig. Egentligen borde det inte göra det med tanke på att jag har det mesta under kontroll, mycket är redan nedpackat (även om jag misstänker att det blir svårt att få plats med allt ändå). Ändock sitter jag här och känner mig nervös, sneglandes på väskan som ligger snett till vänster bakom mig. Den som på något sätt ska rymma min närmaste framtid.

Jag längtar, jag är nervös. Allt går ihop sig och jag har en del att göra imorgon. Inte fullt så mycket som jag haft idag kanske, då min mail har fått arbeta hårt för att skicka iväg meddelanden och frågor till alla möjliga håll och kanter, men ändå en del. Jag borde försöka hitta någon sorts present till familjen, åtminstone till barnen. Jag ska ta en spruta och göra en undersökning. Jag ska träffa vännerna för att fika och säga hejdå. Jag ska försöka packa klart och planera min matsäck, tvätta och en hel del andra småsaker. Fundera över detaljerna i min plan, så som om jag borde låta bli att ta vinterkappan eftersom den tar mer plats än en jacka.

Idag har jag inte läst någon bok vilket känns lite underligt med tanke på att det blev fem stycken från i måndags tills igår. Glaskupan ligger och väntar på mig, Äcklet likaså (men jag vet inte om jag vill läsa den). Sonat till Miriam ligger också där, tillsammans med några tidningar och gamla tyskaböcker. Vi får väl se hur mycket jag får gjort. Men jag gillar inte hur jag känner mig just nu, stingslig och nervös och absolut inte lugn och glad vilket är hur jag blivit van vid att känna mig. Hur jag tycker om att känna mig.

Vädret är fortfarande grått, mandelmasse-aktigt skulle man kunna säga (vilket väl beskriver allt, särskilt som jag råkar avsky mandelmassa) med tanke på att snön nu börjar bli till slask eftersom vi kretsar kring nollan. Så jag skyller humöret på det, även om jag vet att det antagligen är resan som gör mig nervös. Jag ser fram emot den men jag kan inte låta bli att tänka på allt som kan gå fel. Det kommer gå bra ändå, för jag kommer kasta mig ut i det och bara göra det mesta av det. Oron är bara ett steg jag måste ta mig igenom. Det verkar vara så jag fungerar.

Nu ska jag packa och se om jag kan hitta några intressanta citat. Det skulle inte förvåna mig om det är en av huvudanledningarna till att jag tittar på Criminal Minds. Jag älskar ord, andra människors ofta mer än mina egna. Då kan jag intala mig att de är svaret på allt, skyddet mot allt ont.

mp3: Naïve - the Kooks

Kommentarer
Postat av: Zizi

Jag gillar vissa låtar från Rammstein. Och Nena så klart :P men annars tror jag inte att det är något annat tyskt som jag lyssnar på.. Eller jo! Alex C feat Yass gör härliga låtar ;P Men jag lyssnar på annan musik också, jag har inte bara snöat in mig på TH :) Jag är en allätare kan man säga.

Japp, det var TH jag såg i Tyskland :) Det var första gången jag såg dem. Sen såg jag dem i Paris i somras.

Det är mestadels genom TH som jag intresserat mig för Tyskland och för språket. Den tyska jag kan har jag lärt mig på egen hand genom alla låttexter, intervjuer/artiklar osv, sen köpte jag ett program för självstudier men det har väl gått sådär haha, så nu ska det bli spännande att få gå en riktigt språkkurs :D och att få bo i Tyskland ska bli spännande. Kulturen, naturen, maten.. jaa.. allt! Riktigt spännande, och att dessutom bo i en fin hamnstad :)

Postat av: Zizi

Åh, va jobbigt! Jag kommer också vara på resande fot länge. Jag åker till stockholm med en buss som går 02.10 natten mellan lördagen och söndagen. Sen är jag framme i Hamburg 12.25 på söndagen. Jag kommer vara helt slut när jag kommit hem till familjen. Fast samtidig uppspelt och nervös. Sen ska jag upp till spårkkursen dagen efter. Jag kommer inte hinna smälta allt innan det är dags för nya intryck. Den första tiden kommer bli påfrestande haha. Så jag tänker göra som du, packa klart några dagar innan, så man kan slappna av lite och låta hjärnan vila. Så gott det går i alla fall. jag kommer vara så nervös dagarna innan jag ska åka =/

Hur är det med dig nu? Nervös? :P

2009-03-06 @ 12:41:49
URL: http://zizi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback