12 Februari

Torsdag 09.02.12

Det här är omkring ett halvt dygn försenat. men det struntar jag i, för jag hade mycket roligare saker för mig igår. Det var första dagen på länge som jag hade så mycket att göra och allt faktiskt flöt på. Lämna böcker, gå på banken (och slippa vänta en timme...), köpa två klänningar som jag egentligen inte vet om jag någonsin kommer använda men som jag ändå inte kunde låta bli. Av inspirationsskäl. En vacker halsduk följde också med, det är underligt hur något väldigt lätt kan göra en så stor skillnad. Körlektion, arbete i mässan och sedan filmkväll med chokladpudding och mängder av snörvlande gråt runtomkring. 

Nu ska jag bara ta mig igenom boken också. På tyska. Kanske blir det lättare nu när jag kan historien. Filmen var helt okej, men blev riktigt bra först under den sista tredjedelen. Den fick mig att önska mig färg. Ett färgglatt liv.

Det finns säkert mycket mer jag skulle kunna skriva. Om tillit och funderingar över egenvärde, människovärde, ärlighet och allt möjligt som snurrar runt i tankarna. men just nu är jag stressad. Mentalt befinner sig mitt huvud halvvägs in i garderoben och letar efter allt möjligt jag borde packa ner i väskan som fortfarande inte är framplockad. Sovsäcken och liggunderlaget skriker efter mig och jag känner mig sliten åt alla håll. Alltså får det här fortsätta någon annan gång.

mp3: Hurricane - Lisa Loeb

Kommentarer
Postat av: Sofia

svar: dina kommentarer får mig alltid att le, tack så jätte mycket!



kan knappt vänta till alice i underlandet, den kan inte bli dålig (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback