17 Februari

Tisdag 09.02.17

Det mesta jag har gjort idag är att packa ur väskan från helgen. Nu ligger den slängd på golvet i garderoben, som vanligt. Jag härstammar från en familj av samlare. Kanske innebär det att den feminina sidan överväger.

Jag har också dåligt samvete. Över att jag inte har diskat, läst, duschat (vilket jag i och för sig tänkt göra så sent som möjligt) och packat om. Varför jag har dåligt samvete över saker som ändå inte påverkar andra än mig själv har jag aldrig förstått och jag tycker inte heller om det. men jag kan inte sluta. Kanske är det därför jag hela tiden går runt på helspänn, som att någon plötsligt skulle hoppa på mig och spy ur sig alla mina tillkortakommanden och okända misslyckanden. Jag är för det mesta bra på att få saker gjorda i tid, inte i god tid men ändå före deadline. Vilket påminner mig om att jag borde ha ätit min Kesella häromdagen då den gick ut igår... så obekymmersamt.

Det vore kanske bäst att låta bli att börja rota i sig själv, man upptäcker så mycket som inte passar ihop med föreställningarna om självbilden. Jag har alltid trott att jag var stark och självständig. så började jag försöka se mig själv utifrån och insåg hur mycket jag förlitar mig på andra. Inte för att de ska göra saker åt mig utan för att de ska ha svaren, på allt när det gäller livet. När det gäller mig. Den insikten gör mig missnöjd men just nu har jag en spännande (bokstavligen talat) huvudvärk som sitter som en alltför tajt mössa.

Alltså borde jag se efter om jag inte kan göra något åt det dåliga samvetet och gå och diska, packa, se på House som äntligen börjar igen, läsa och duscha för att sedan läsa lite igen. Jag har fjärilar i magen och kanske är det därför jag har tillbringat dagen med att halvsova på soffan eller promenera runt helt i min egen lilla värld. Nu är det snart över, hoppas jag. Dessutom verkar alla göra det, sova till och med när de är vakna. Alla är så trötta hela tiden. Min vana trogen härmar jag alltså bara dem. Så slipper jag ta ansvar för mina handlingar. Och nu börjar jag bli alltför syrligt ironisk för mitt eget bästa. Jag orkar inte vara arg, gnällig eller cynisk. Jag vill bara vara jag. Leva enkelt och avslappnat.

mp3: Famous Last Words - My Chemical Romance

Kommentarer
Postat av: circus em

Tack för intressanta åsikter. Jag tror i alla fall att meningen var att skapa reaktion.



All kärlek

Postat av: Cecilia

Tack för givande svar på mitt inlägg!

2009-02-17 @ 21:23:05
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback