19 Februari

Torsdag 09.02.19

Idag är jag trött och förkyld, men det var det värt. Frågan är bara vad jag ska hitta på nu? Körkortet har stått högst på min dagordning ett bra tag nu och så vips, är det borta...

Fortsätta söka jobb är kanske svaret, men det är inte lätt när det alltid finns folk med enormt mycket större erfarenhet på marknaden. Kanske ska det inte vara lätt. Jag verkar ju i alla fall veta vad jag ska göra till hösten. Tydligen behöver inte hela intervjun vara på tyska, mitt blodtryck tackar för det, utan det är bara för att hon ska få en uppfattning om nivån på mina språkkunskaper. Det känns bättre, lite bättre.

Chokladbiskvierna och knäckflarnen gjorde sitt de med. Jag gillar att baka, men inte att äta det. Att äta sådant andra bakat har jag dock inget emot. Jag har inte bakat på länge, det är riktigt synd. men det finns en gräns för hur mycket fika jag orkar pracka på min familj. Jag behöver en ny publik, nya försökskaniner. Det har inte blivit några bär-banan-kakor med choklad-inlägg på flera år. Jag saknar det faktiskt, nu när jag har fått tid att tänka och känna efter. Det finns så mycket man tappar på vägen när oviktiga saker plötsligt får en alltför stor roll i livet. Jag vill så gärna skylla på de artificiella känslorna, men det vore kanske att backa undan från problemet. och jag vill inte hamna där igen. Är det tabletterna kommer det antagligen att ske igen, men då ska jag veta om det.

Nu ska jag iväg och djupmeditera. Ut i kylan och förbi den underliga isfläcken på vägen ut, den som inte borde finnas där men som vägrar försvinna, där nyponen åker kana och alla håller på att stå på huvudet utan att mena det.

mp3: New Dawn Fades - Joy Division

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback