4 Februari

Onsdag 09.02.04

Jag har aldrig förr känt någon större lust till att åka till Jönköping, men nu gör jag det. Jag är sannerligen lättpåverkad... och prat om mindre butiker och icke-globala kedjor lockar mig alltid. Så nu hamnar den också på min lista över städer att besöka, strax under Lund.

Överraskningar kan vara på gott och ont men jag gillar dem för det mesta, beroende på vem som kommer på dem i och för sig. Gigantiska uppseendeväckande projekt är kanske inte riktigt min grej och jag har aldrig förstått hur någon kan komma på idén att fria på en stor fotbollsmatch eller liknande. Tanken skrämmer vettet ur mig. Men så är det nog typiskt mig också, jag vill alltid ha en flyktväg klar, bara ifall att.

Hm, för att vara någon som beskriver sig själv som en problemlösare som gillar att behöva kämpa är jag inte särskilt tålmodig eller modig överhuvudtaget... men nu är inte läge att vara självkritisk. Jag har haft en alltför skön, ödmjuk dag för det. Även om ljuset bestämde sig för att visa sig genom ett tjockt vitt dis istället för en klar blå himmel. Det är ändå ljus och jag uppskattar det.

Det känns som att jag har glömt bort något viktigt som jag borde göra. och jag kan inte komma på vad det är. Den där naggande känslan i bakhuvudet börjar bli permanent. Ibland undrar jag om några piller verkligen kan göra en sådan stor skillnad. Eller hur mat kan påverka både humör och livet i stort så mycket. Just idag har den delen kanske inte varit på topp, mitt förhållande till mat är mer än lovligt tillkrånglat men på sätt och vis föredrar jag att ha det så. Mackor, dock grova, med hallonmarmelad (vilken var fantastiskt god...) är i stort sett hela dagsintaget. Med undantag för frukost och någon banan. Ändå känner jag mig mer mätt än på länge... så underlig kroppen kan vara.

Jag känner mig på humör att diskutera något, eller åtminstone dra upp något som varken är en del av min vardag eller av mina funderingar runt livet. Så nyheterna nästa! Det vill säga imorgon.

mp3: Somebody That I Used to Know - Elliott Smith

Kommentarer
Postat av: olivia

elliott smith är kungen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback