6 Februari

Fredag 09.02.06

Vart tog den här dagen vägen? Den måste ha fastnat mitt i alla planer, och långsamt sipprat mellan mina fingrar medan jag hade blicken långt bort i fjärran. Det blir alltid så när jag vaknar för sent. Jag får noll och inget gjort och känner mig sedan frustrerad över att jag inte kommit mig för att hitta på något.

Diskning är dock något jag håller på att bli expert på. Att stapla diverse bunkar och kastruller så att allt får plats och inget trillar ner och skapar en kakafoni av oväsen (en smula tautologiskt, jag vet). Det är en sådan sak som kan få mig att se mig över axeln hela dagen, om jag befinner mig ensam i huset och något trillar ur diskstället, kroken som håller upp duschskrapan lossnar eller något annat ljudligt händer. Jag blir osäker och går ständigt och känner om ytterdörren är låst. Jag inbillar mig att det beror på den gången jag glömt att låsa och blev skrämd. Även om det med facit i hand var hyfsat oskyldigt. Sak samma. Jag blir paranoid om något överraskande sker.

Nu är det klart att jag ska iväg på intervju. Uppsala i slutet av februari, det kan nog bli trevligt. Bara jag kommer ihåg att ordna resan... men att organisera saker har alltid varit min starka sida så det ordnar sig, alltid.

Mail kan vara lustiga utan att vara skämtsamma ibland... Och tyskar har en vana av att undervärdera sina engelskakunskaper, när de egentligen är rätt duktiga. Det får mig att undra, gör vi samma sak? De tyskar jag har pratat med är klart bättre på att skriva än att tala, det tyska uttalet är så hårt och tydligt vilket antagligen gör det svårare att få till det engelska uttalet, särskilt för de sydtyskar jag stött på. Vad var egentligen min poäng med allt det här...?

Jag älskar när den person jag vill tala med när jag är på det här humöret är inloggad på msn. Det händer inte så ofta, inte tillräckligt ofta, men när det väl gör det är det ofantligt kul och skönt. Allt sådant man inte kan få ur sig när man är med andra kommer fram och det är underbart. Uttrycket själavårdare borde användas oftare, eller förresten, då skulle det antagligen exploateras och kommersialiseras. Det är bra att det inte används så ofta, för jag gillar det.

Aldrig utan min manual! Msn-diskussioner kan som sagt ge upphov till kommentarer som ibland lyckas beskriva ens person in i minsta detalj utan att egentligen mena det...

Det är lika bra att jag slutar nu, jag är på tok för flummigt glad för att orka fokusera på något alls och har en alldeles för intressant diskussion på gång för att ens försöka. Alla mina konspirationsteorier snurrar i huvudet, baksidan av låren värker av städningen igår (eller snarare alla utsträckta rörelser i olika underliga riktningar) och dammsugaren plågar mig från lillasysterns rum. Den låter för hemskt. Jag hade rätt som liten, nej bassaoe! Små barn är väldigt smarta när allt kommer omkring, jag undrar vart den genomskådande förmågan tar vägen senare i livet...

mp3: Christys Wedding - the Class of 98

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback