Triceps

De senaste dagarna har jag upptäckt att jag har skrämmande muskulösa triceps. Visst heter de så, musklerna på yttre delen av överarmarna, just uppe vid axlarna, som spänns när man lyfter armen ut från kroppen?

I vilket fall som helst så kan jag inte låta bli att gå och känna på dem, lyfta armen lite smått diskret och bara peta på den där muskeln som plötsligt uppenbarar sig som genom ett trollslag. Det är fascinerande beroendeframkallande. Problemet är bara att det inte är så hälsosamt längre (om det nu någonsin var det) när jag lyfter vänsterarmen och börjar peta på den där bullen. Det gör ont. Och hur kommer det sig? Jo, för att jag fick sprutan där igår och hela området är ömt. Och det glömmer jag ständigt bort, för hur ofta brukar man stöta i något där uppe?

Slutsatsen är att min högerarm kommer att bli övermuskulös. För jag kan inte sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback