1 Mars

Söndag 09.03.01

Jag börjar min nedräkning. Den började egentligen redan för några dagar sedan, men nu är det på riktigt. Väskan har dragits fram och hjärnan arbetar ständigt på högvarv, rädd för att glömma något. Den närmaste veckan kommer jag att leva utanför mig själv. Annars tror jag inte att jag kommer orka. Alltså dränker jag mig i lappar och minnesnoteringar och försöker minnas att det är för en god sak. Drömmar utvecklas till projekt som sedan dränerar mig på energi om jag inte ser upp.

Varje gång jag försöker vända på dygnet sker samma sak. Jag går upp i tid, ty jag har något att ordna (som att köra och lämna min mor på stationen - så att hon kan hälsa på sin mor - och lämna av ett tjugotal böcker på biblioteket) och allt verkar bra. Sedan sätter jag mig i soffan (för att se på Vasaloppet en stund) och somnar. När jag sedan vaknar några timmar senare får jag dåligt samvete och det gnager i mig hela dagen och får mig att stressat ta itu med ett och annat innan jag ger vika och blir inaktiv. Som nu, då jag visserligen studerat flygbolagets hemsida och kollat upp viktbegränsningar och annat, men sedan fastnat framför ingenting. Läst bloggar och försökt skjuta upp sådant jag egentligen inte har något emot att göra. Som att ordna med packlistan. Jag är en list-person, vilket de flesta 00-talare verkar vara (föga överraskande), och jag gillar att inordna mitt liv på så sätt. Jag har redan skapat ett par listor men nu ska de finslipas. Jag har olika steg när det gäller packlistor, först överblicken, sedan antalslistan och slutligen definitionslistan. Lustigt nog trodde jag att jag var hyfsat ensam om att vara så detaljerad, men så verkar inte vara fallet.

Nu är jag stressad och har så dåligt samvete att jag hemfaller åt formellt, cyniskt språkbruk och jag halvhatar mig själv för det. Alltså borde jag dra mig ifrån skärmen och se till att arbeta bort det dåliga samvetet. Diska skulle jag också kunna göra. Eller försöka ge mig själv en paus. Gå och lägga mig i god tid och faktiskt försöka somna ikväll. Jag är egentligen varken kvälls- eller morgonmänniska, det beror bara på i vilken fas och på vilket humör jag är. Både tidiga morgonar och sena nätter lockar mig, men helst inte samtidigt. Då njuter jag inte av någondera.

Nutella på rostat bröd var godare än jag trodde, efter att ha sett italienarnas midnattsmat i Frankrike då det verkade väldigt sliskigt. Det är det, men som sött mellanmål betraktat är det fullt godkännt. Nu ska jag bara komma på ett sätt att smaka surkålen på. Så går det om man råkar diskutera tyska matvanor med sin far innan han åker och handlar...

mp3: Anchor Made of Gold - Jenny Wilson

Det är intressant att försöka komma på en ny artist för varje dag. Definitivt en bra motivationsmetod för att leta rätt på lite nya influenser.

Kommentarer
Postat av: Zizi

Jag gör packlistor på exakt samma sätt som du^^ Mina vänner retar mig lite för att jag gör olika versioner och att den sista är så detaljerad. Men det funkar bra för mig och i slutändan vet jag exakt vad jag har med mig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback