4 Mars

Onsdag 09.03.04

Det här har varit en slö dag. Jag har visserligen kommit igång med packningen och ordnat så att jag kan säga hejdå till vännerna innan jag åker, men inte mycket mer. Läst ut en bok, tränat lite och... det var nog allt. Spelat in två filmer har jag nog också gjort.

Jag har känt mig påverkad av Sartre. Det är lustigt, för jag kan inte påstå att jag förstod det, kanske är det inte heller meningen. Allt ligger i tolkningen. Så idag har jag drömt mig bort och funderat över allt och inget. Men det var skönt att duscha, det är en sådan sak jag helst inte vill vara utan. Säng kan jag klara mig utan, men inte en ordentlig dusch.

Jag är stressad. Mor är försenad, bussen är försenad snarare, och jag ska hämta henne. Även lillasyster ska hämtas upp och hon vill handla, hur nu det ska hinnas med. Sen borde jag packa, diska, städa. Listan fortsätter i all oändlighet. Kanske påverkade filmerna mig också. Pink Floyd - the Wall är inte direkt en lättsam komedi. Jag har alltså tänkt mycket idag. Jag försöker låta bli att tänka att jag tänkt för mycket, jag vill helst försöka acceptera min tankekvantitet istället.

Det har varit en grå, mulen, disigt trist dag med lätt snöfall och det gör mig deprimerad. En lätt depression som säkert ger med sig samtidigt som stressen minskar och solen åter bryter fram, förhoppningsvis imorgon. Jag påverkas en hel del av vädret. Jag kan inte minnas att det brukade vara så förr, men nu är det så det ser ut. Anpassning, eller anti-anpassning kanske.

mp3: Juliet - Ola & the Janglers

Gånger som denna får inte stressen mig att prestera på topp. Värt att minnas, att inte försöka skriva fritt och kreativt (eller på något annat sätt än helt faktainriktat om ett ämne) när jag upplever den här sortens stress. Så var jag en erfarenhet rikare och vaknar en smula klokare imorgon ä

Kommentarer
Postat av: Zizi

Jag har bestämt mig för att prov-packa en gång innan jag packar på riktigt :P Blir det helt fel första gången eller märker att jag har för mycket kläder/saker så får jag putsa lite på packlistan så att allt är näst intill perfekt när jag packar på allvar :)

Fast det är lite kångligt för mig, jag bor hos min bästa kompis sen 1,5 månad tillbaka och jag har saker/kläder här, hos pappa och hos mamma. Jag kommer vara här sista tiden innan jag reser så jag lägger ner det jag har hos min kompis allra sist. Resväskan är hos pappa. Så det kommer bli lite pusslande med att få det att gå ihop haha.

Jo.. någonting kommer man glömma, det går nog inte att komma undan tror jag men då kan man, som du sa, köpa det på plats :) Jag kommer tex inte ta med mig alla mina sommarkläder och skor, utan jag kommer ha med mig ett par ombyten och köpa det jag behöver i Tyskland när det är dags.

Postat av: Zizi

Jag har också pratat om Au Pair länge men har inte gjort något åt det, fast då har det gällt USA. Och när jag berättade till nära och kära att jag hade en agentur som letade familjer åt mig i TYSKLAND så var det många som lyfte på ögonbrynen. Tyskland är något som har kommit sen jag blev fast för ett tyskt band. Men när jag tog det sista steget och bestämde mig för en familj så tror jag att jag överraskade alla, inklusive mig själv.

Att bestämma sig för att plugga vidare måste ju vara för en själv, så det är bra att du tar din tid och verkligen funderar :)

Smileys är något som jag använder flitigt, som du kanske märker :P jag tycker texten ser trevligare ut, blir lättare att läsa på något sätt. Fast inte i formella brev då haha.

2009-03-05 @ 18:33:28
URL: http://zizi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback