18 Februari

Onsdag 09.02.18

Det här har varit en omtumlande dag. Jag har fortfarande inte riktigt insett allt. Men nu har jag snart körkortet i min hand, bara jag får hem alla papper och skickar iväg dem. Det känns underligt. Vad som känns ännu underligare är att jag haft två uppkörningar på en dag och klarat av det.

Kort sagt: Jag är stolt. Över mig själv och hur jag för en gångs skull litat på min egen förmåga. Jag klarade av det på egen hand, med hjälp så klart men det var ändå jag som ordnade allt, och klarade av det. Att jag sen hann med att sitta barnvakt någon timme gjorde inte saken sämre. Hur kan man bli så trött och samtidigt så full av energi? Det kommer faktiskt att bli jobbigt att inte kunna sitta barnvakt mer när jag åker. För det lär jag göra. I helgen är det intervjuer och vi är fyra som vill till Tyskland. En representant från organisationen reser till Uppsala enbart för att intervjua oss och jag är otroligt nervös. Min tyska är inte tillräckligt bra. Det blir hårdplugg de här kommande två dagarna, samt på tåget på vägen ner...

Jag har huvudvärk och det är först nu den börjar bryta fram. Jag har levt på mackor i olika former under dagen och det var gott. Eller ja, det var föda. Det räcker för närvarande.

Jag är alldeles för splittrad för att lyckas sammanfatta dagen så här. Kanske borde jag låta bli att försöka. Men jag är så jävligt underbart glad! Dessutom kom ett brev med meddelande om att det fanns en tid för benundersökning. Det är bra för henne. Kanske får jag följa med och köra, om de börjar skära direkt.

Allt har gått från noll till hundra blixtsnabbt och jag har inte riktigt hunnit med. Imorgon ska jag se om jag kan få iväg några ansökningar till diverse jobb.

Det har varit bitande kallt hela dagen, till och med i solen var det tio minus och det märktes. Den yrande snön gjorde inte saken bättre och jag stötte på både ambulanser med sirener och blåljus påslagna och en bil som kört i diket. Vissa av kurvorna var fruktansvärt svåra, det gick inte att se hur luriga de var. Å andra sidan pratade jag med mormor och fick höra om deras tjugofem minus... och så fick jag ett nytt perspektiv på dagen.

Och nu samtalar jag med Tyskland om en karneval som pågår i sex dagar, och om hur hon sett reklam (via IKEA mfl) om hur vi svenskar har en festival då vi kastar ut julgranen genom fönstret... Detta är roligt. Midsommar är ju också en histor

mp3: Burn me and Blind me - Edith

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback