5 Februari

Torsdag 09.02.05

Städning, diskning, snöskottning... Jag har varit ett under till hushållsarbetare idag. Men jag kan inte låta bli att fundera över hur man orkar med allt, visst är det ibland skönt att få saker och ting rent och jag gillar inte smutsig disk, men det håller inte så länge. Snart måste man göra samma sak igen och jag har roligare idéer än att städa dagarna i ända. Städmani ligger inte för mig, även om det är ingift i släkten. Dock efter att jag föddes.

Det känns som att det här är en sådan dag då jag har svårt att samla mig, tankarna vill fly och när jag försöker fånga dem kramar jag istället ihjäl dem så att allt jag får på pränt är en mosig sörja. Det är frustrerande. Därför borde jag hoppa in i duschen och njuta av den sortens renhet en stund innan jag ilar iväg till en underlig mässa. Den kan bli rolig eller helt förskräcklig (vilket roligt ord det är...).

Kom och kolla in grafiken på Mirror's Edge! Min lillasyster är i sjunde himlen och jag förstår inte ett skvatt. Tv-spel har aldrig varit något jag har förstått vitsen med, det är kul en stund men jag har noll tålamod. Precis som med schack.

Plötsligt fick jag en överväldigande lust att ha en trädgård att påta i, plantera blommor och sköta om dem. En egen trädgård, inte mina föräldrars. Gånger som denna undrar jag därför om det trots allt finns någon sorts genetisk programmering som övertrumfar alla erfarenheter man fått under uppväxten. Så en dag sitter jag där i min trädgård och studerar rosorna medan jag skjuter bak den italienska stråhatten för att brättet inte ska fastna i i busken. Det är väl en framtid lika god som någon annan.

Eftersom jag nu inte postade det här inlägget tidigare har jag nu hunnit med både mässa, fika, lek och prat, gratis tröja, reflex och ficklampa och mår bra med varma kinder som närmast brinner inifrån och ut. Det känns otroligt skönt så nu ska jag ha en lugn skön avslutning på kvällen medan jag drömmer om framtiden.

mp3: Famous Blue Raincoat - Leonard Cohen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback