Inner light

Jag tror att jag har en idé. Men den här gången kommer det att bli svårt att genomföra det utan att såra någon. Jag vill göra något jag egentligen inte behöver, och kanske inte heller borde göra. Därför behöver jag ett svepskäl. En anledning. Eller kanske är det just det jag behöver ge upp, att bara göra det ändå, oberoende av hur andra påverkas. Jag tror att jag letar efter mig själv och jag vill göra det så här. Utan något, utan det mesta. Bara jag och världen. Jag vill lära mig att se bortom det andra, att fokusera på allt som finns. Allt som människor är. Men hur ska jag våga? Jag är trött på att vara välartad och välordnad när allt är en storm inuti. Det är dags att sluta kväva lågan och istället låta den flamma upp för att se om den överlever och hittar sitt eget bränsle. Jag mår bäst när jag mår sämst. När jag är levande inifrån och ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback