Morgontrötta ögon

Ibland undrar jag om anledningen till att författare blir författare är att de är realistiska drömmare. Att inse att man har för många drömmar och idéer och att man aldrig kommer hinna genomföra dem men ändå inte deppa ihop utan låta andra leva ut dem. Genom ord och meningar som bygger upp nya liv och drömmar. Kanske vore det en möjlighet.

Jag fick just ett mail som överraskade mig ordentligt. När man tror att något är helt bortglömt och så dyker det helt plötsligt upp i inkorgen. Inte för att det var en negativ överraskning men inte heller var den lika positiv som den hade varit om den kommit tidigare. Då den inte hade varit en överraskning. Samtidigt gillar jag den bättre som så här, mer lättsam och inte i centrum för allt. Han är sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback