Tävlingsbidrag

Theréze har en tävling i sin blogg där man kan vinna en Kodak digitalkamera så jag tänkte att jag självklart måste vara med!




Jag har alltid gillat att fota, och eftersom typen som skulle sälja sin digitala systemkamera till mig verkar ha fått kalla fötter och är omöjlig att få tag på vore det toppen om jag kunde vinna den här kameran istället. Jag har så många idéer till bilder jag vill ta, men min kompaktkamera verkar vara på väg att gå sönder. Bilderna blir korniga och underliga när man väl ser dem på datorn och jag höll på att gå i bitar när jag såg det. Jag behöver kunna fota. Idag var ljuset exempelvis perfekt. Hade jag bott längre norröver hade jag antagligen fått se norrsken. Men nu gör jag inte det. Istället hade jag en starkt neon-aprikosfärgad (det låter hemskt men var förtrollande) måne som syntes hela dagen, en lågt stående sol och en himmel som skiftade i kallt blå-lila-rosa. Samtidigt var granarnas grenar snötyngda, träden som blixtfrusna, fast i ett ögonblicks rörelse och marken alldeles vit. Det hade varit något väl värt att fota och en dag ska jag göra det också. När jag har en kamera som lyckas förmedla snöns skönhet och totala närvaro. En som inte grumlar allt och får det att se smutsigt och förvrängt ut.

Jag kommer antagligen att fortsätta använda kameran. Bilderna blir trots allt intressanta men inte längre vackra på samma sätt. De blir mer utmanande och förvridna. Men ändå intressanta. Jag behöver bara en kamera som kan klara av att ta vanliga bilder också. Om inte min skulle återhämta sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback