Tuck it in

Jag undrar hur jag ska göra. Hur blir man den person man egentligen är? Den man vill vara? Att vara sig själv är egentligen omöjligt. Jaget är i ständig förändring, alltid växande och aldrig statiskt. Hade inte ordet dynamisk varit så överutnyttjat hade jag troligen använt det mer. För det beskriver mycket av livet. Allt balanserar och förändras hela tiden. Inget står stilla. Kanske är det därför vi ibland har så svårt att släppa taget. Vi är rädda för att allt ska gå för fort om vi inte har något att hålla oss fast i. Men det finns inget att greppa eftersom allt ändå rör sig.

Ibland känner jag mig som ett stort svart hål som slukar allt. Inte på något negativt sätt. Jag tar bara in allt i högre grad än normalt och noterar det istället för att bara låta det passera obemärkt förbi. Allt är vackert. Allt är förgängligt. Allt är levande. Till och med döden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback