Ansikten

Jag har fastnat för facebook. Jag tänkte skriva sorgligt men sant, men så är det egentligen inte. Visst finns det säkert problem med facebook, precis som med allt annat, men jag tror ändå att det positiva överväger. Hur många är det inte som man annars helt skulle tappa kontakten med? Även om man inte behöver prata med alla kan det vara kul att se vad folk har för sig. Å andra sidan väcker det vissa nya frågor. Är det inte bra att man tappar kontakten med vissa? Det gör det kanske lättare att söka sig till nya människor. Egentligen tror jag inte ens själv på det där. Om man kan hålla kontakten utan att för det behöva leva i det förflutna för att man lägger så mycket tid på det kan det knappast vara av ondo. I en värld där alla pratar om att det gäller att ha rätt kontakter kan man nog inte ha för många. Och så är det ju kul att se vad det blir av folk, för klassåterträffar drar bara samman en liten bråkdel av alla dem man lärt känna. Speciellt personer jag träffat i Frankrike och på läger är ju roliga att ha någon form av kontakt med.

Självförtroende och självkänsla är något av det svåraste jag har råkat ut för. Att bygga upp det och att behålla det. Att kombinera de tu. Det borde vara lätt men återigen drabbas jag av att veta det utan att förstå det. Det skulle underlätta en hel del om jag bara lyckades ta itu med det men just nu är det svårt att känna sig värd så mycket när mitt liv kan summeras med några korta meningar. Om man är pessimistisk det vill säga. Är man optimistisk har mitt liv nog aldrig varit så fullt av så många vitt skilda saker när det gäller att vara kreativ, produktiv och aktiv. Enda skillnaden är väl att jag gör många småsaker istället för få stora.

Idag är trots allt en rätt trevlig dag. Min stickning börjar arta sig, det blir pannkakor till middag och jag har äntligen tagit mig för att lägga till alla dessa kontakter på facebook. Och typen med kameran vill träffas imorgon eller på fredag. Inte alls illa för en lill-lördag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback