Ett tråkigt, pliktpräglat dagsinlägg

Just nu har jag så mycket jag vill göra att jag inte vet var jag ska börja för att hinna med allt. Mycket av det har att göra med resor så jag antar att det bara gäller att börja. Jag behöver uppdatera mina tyskakunskaper, skapa någon sorts franskakunskaper och försöka minnas och förbättra min spanska betydligt. Samtidigt ska engelskan helst också förbättras och så vill jag ju lära mig kinesiska, italienska, japanska och ryska. Det känns som att jag kommer hålla på med det där tills jag kollapsar under mina boktravar. Men det finns helt klart värre sätt att dö på.

Timanställning, eller snarare att bli blixtinkallad vid behov är kanske inte det roligaste jobbet man kan ha men det borde fungera temporärt. Hoppas jag. Att få in lite pengar är aldrig fel och framförallt skulle erfarenheten vara guld värd. Att arbeta i affär verkar ha något av en universell betydelse, har man en gång gjort det har man redan en fot inne. Även om det sen var på andra sidan jordklotet.

Imorgon börjar mötet och det känns oväntat skönt att få komma ut och göra något annat ett tag. Kanske kan man få lite nya idéer och intryck, speciellt när det gäller vissa saker. Det är bara till att kasta sig ut i det och göra det bästa man kan.

Jag älskar livet, även om jag inte förstår det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback