Volvo

Helt plötsligt är det som att allt har bestämt sig för att lossna på en gång. Om jag har tur. Jag har alltid vetat att jag behöver ha människor omkring mig, precis som jag behöver vara ensam emellanåt, men ändå kommer jag aldrig ihåg det. Det är fantastiskt hur en så liten gest som en hundpromenad kan lösa så många knutar...

Jag behöver ingen digital systemkamera. Jag vill ha en digital systemkamera. Så just nu är jag i valet och kvalet, eller för att vara helt ärlig mestadels i kvalet. Foton är överjordiska på något sätt. Speciellt de på människor. De lever kvar och förändras inte, långt efter att människorna själva har gått vidare. Just därför köpte jag för några veckor sen tre gamla fotoalbum från 1920-talet. Med tanke på min ekonomi borde jag ha låtit bli, men jag är så glad att hjärtat för en gångs skull vann över hjärnan. Det gör nog det alldeles för sällan. Bilderna är så underbart enkla och jag är fångad.

Egentligen skulle jag skriva mer men idag har det varit mycket och mer kommer det att bli. Jag är för glad för att fokusera på det här. Synd bara att den här sortens glädje för det mesta är kortvarig, men jag får väl kämpa för att se till att åtminstone få behålla delar av den. Det är nog dags för det igen, att börja kämpa och sluta försöka gömma sig i periferin. Varför är det de enkla sakerna som är svårast? Att tycka om sig själv och inse att man har ett värde borde vara givet, speciellt när omgivningen inte sätter sig till motvärns. Ändå är det svårare då. Att kämpa mot andra är jag bra på, att kämpa mot mig själv... Det kan bara sluta på ett sätt - med förlust.

En lista. Eller flera. Att skriva listor har ju alltid varit min starka sida, så varför inte återuppta den metoden? Imorgon har jag i alla fall en plan, jag ska lära mig virka (igen). Kanske kan det ge mig den kickstart jag behöver. Att snön har tagit med sig ljuset är ytterligare en morot, äntligen går det att vara ute igen. Hoppas att den ligger kvar imorgon när jag vaknar.

Volvo - jag rullar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback