Nutidens gissel

Jag gillar det som är svårt att förstå. Ord som inte verkar ha någon mening eller som, när de sätts samman, skapar en poäng man inte kan förstå.

Kanske gillar jag att isolera mig, eller att tvinga andra att inse att de inte är invigda i hemligheterna. men jag tror inte att det är så. Jag tror att jag gillar att få folk att tänka, att uppskatta eller ogilla. Att bli förbannade eller skratta. Jag vill hjälpa folk att känna, att inse att det är okej att inte alltid vara korrekt. Jag vill hjälpa dem att se allt det där jag har så svårt att leva efter själv.

I grund och botten är jag inte elak, eller ens otrevlig, även om det givetvis är upp till var och en att bilda sig en uppfattning om. Jag är väldigt snäll, ofta för snäll för mitt eget bästa. Kanske är det därför jag om och om igen river mig själv itu för att strö ut resterna över vattenpölarna, så att ingen ska behöva bli blöt om fötterna när de kliver fram utan att se sig för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback