Pust, jag är inte så irriterad som jag verkar

Måste allt vara så definierat och klart? Kan saker och ting inte bara vara, utan att ha någon direkt mening eller orsak?

Jag är vegetarian, varför vet jag inte längre själv. Jag vill inte vara vegetarian. Inte heller vill jag äta kött eller vara vegan. Jag vill bara kunna äta det jag känner för, även om detta innefattar att jag väljer bort kött varje gång. Skaldjur äter jag dock, men ägg vill jag helst låta bli, förutom i pannkakor eftersom de är så gudomligt goda, så innebär det att jag "bara" är semi-vegetarian eller vad menas egentligen med det?

Jag är trött på att ständigt komma med ursäkter och förklaringar. Somliga saker är som de är och det borde räcka.

Det är därför jag vill vara min egen. Hur kan man lära känna sig själv om man hela tiden måste tvinga in sig i olika fack för att passa andras behov av att förstå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback