Stjärnbeströdda nätter

Ibland saknar jag helt enkelt att ha någon att prata med. Jag vet att det är många som är vilsna och inte vet vad de vill göra, eller vet men inte kan komma på hur de ska lyckas nå sitt mål. De flesta runtomkring mig ska, eller vill, börja plugga till hösten. Det ska inte jag. Inte som det ser ut just nu åtminstone. Därför vill jag hitta någon som också är vilsen, men vars problem inte är vilken utbildning som är den bästa. De är intressanta att prata med. men det behövs något annat också.

Jag är rädd för att inte plugga vidare. När alla förväntar sig något är det svårt att gå emot det. Det är inte det att jag aldrig tänker fortsätta plugga, det är bara det att jag inte vill göra det än. Kanske aldrig.

Just nu längtar jag efter långa vaknätter, fyllda av samtal om allt och inget. Tillsammans med någon jag kan prata med. Om det är någon jag redan känner eller inte, det spelar ingen roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback