Correction

Saker och ting kan lätt bli för korrekta, och jag är en sån person som ofta ser till att de blir det, trots att jag önskar att jag kunde låta bli. Det är något med regler som gör att de fastnar i mitt medvetande och därför får mig att följa dem. Vare sig det är riktiga regler eller oskrivna sådana som man egentligen skulle göra bäst i att bryta. Exempelvis skulle jag ha kunnat posta de senaste två inläggen igår eftersom jag ändå skrev dem då, men icke. Då hade mitt nyårsinlägg (som att det inte är illa nog att jag ser på det som så) inte varit det sista jag skrev, eller publicerade, före tolvslaget och så får det väl inte bli?! När jag ser andra göra det beundrar jag det ofta eftersom jag inbillar mig att de har lyckats bryta sin inre hämningsmur, men det kan förstås lika gärna ha att göra med att de inte tänkt och fungerat som jag gör från första början. Ingen är helt lik någon annan, inte ens enäggstvillingar trots att de delar samma genkombinationer, och tur är väl det. På tal om (enäggs)tvillingar börjar jag bli lite fundersam, jag verkar ha träffat på och lärt känna bra många fler än genomsnittet... Om det nu finns ett sådant genomsnitt. Särskilt kvinnliga enäggstvillingar har dominerat, vilket kan tyda på att tvillingfödslar blir allt vanligare i Sverige, eller på att jag är överkänslig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback