Kommentar

Det är alltid svårt att bryta upp när man känner att man redan har det rätt bra. Ibland är det något man ändå behöver göra, ingen kan säga att du gör fel. Kanske behöver du komma på det själv bara, vad du än gör blir det rätt, bara på olika sätt. Det rimmar till och med, bättre än så blir det inte! Jag tog själv studenten i våras men ändå känner jag samma sak som du gör, vilsenhet när det gäller framtiden. Att ha tagit studenten är mest till nytta om man vill plugga vidare på universitetet så du kommer att hitta en lösning. För mig har det tagit kring ett halvår nu men det börjar klarna, både vad jag vill göra och hur jag ska åstadkomma det. Du behöver bara se att du redan gör rätt och tro på dig själv. Lättare sagt än gjort, jag vet, men du drömmer och planerar, är rationell samtidigt som du fantiserar och just därför kommer du att hitta en väg. Vissa saker tar bara lite längre tid och även om det är jobbigt nu kommer du kanske att uppskatta oron i efterhand, det är den som gör det lättare att förstå andra. Jag är också blyg men visar det inte, istället är jag tvärtom en ledartyp i grupper men det förändrar inte hur jag känner mig. Väldigt sociala människor missar ofta att reflektera över saker och ting eftersom deras värld rör sig snabbt och jag vet inte hur du känner men jag skulle inte vilja vara utan mina reflektioner, det är ur dem jag får min lust att skapa. Kanske är det därför många konstnärer är mer introverta innerst inne medan kreativa sociala personer ofta hellre sysslar med marknadsföring och liknande där det handlar mer om att ha ett bestämt mål och att finna en lösning och metod till att nå det. Alla egenskaper har både för- och nackdelar men ibland är det svårt att se dem. Kom bara ihåg att du inte kan välja fel, även om det verkar fel för stunden kan det innebära allt på lång sikt. Men jag håller med de andra, lev nu och inte i framtiden. Den kommer följa sina egna tankar hur mycket du än planerar för den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback