Yttre omständigheter

Om tanken nu var att jag skulle se utåt skulle jag kanske skjuta upp det till imorgon. Idag vill jag helst låta bli att titta på mig själv, bekvämlighet har utan tvekan varit ledordet, med ett par underligt mönstrade leggins, vikingaliknande kofta fästad med en fullt synlig säkerhetsnål och blåa fotbollsstrumpor utanpå mina vanliga ankelsockar (hur ska man kunna låta bli när fötterna känns som två stora isbitar?). En hårknut jag sovit med och sedan inte velat släppa ut eftersom det är så skönt att ha håret lite slarvigt småuppsatt. Nåväl, poängen är väl att jag samtidigt känner mig mindre bekymrad än normalt, kanske för att allt redan är en så stor röra att det knappast kan bli värre. Det är skönt att sluta bry sig emellanåt. Men det ska bli skönt att dra på sig jeansen imorgon igen. Alla bloggare och andra får säga vad de vill, visst är leggins ruskigt bekvämt men inte utomhus när det är minusgrader. Punkt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback